Tuesday, December 11, 2012

Story_ Part : [ Tough Year ]


Assalamualaikum semuaaa :)

Hye everybody! I'm back. huhu. K sekarang dah bulan disember. How time flies. Next year, SPM! Fuh fuh fuh. Pada hari ni, mari kita mengimbas kembali apa yang berlaku sepanjang tahun ni. lol. ayat entah ape-ape. 

Januari & Februari 2012 : Masa awal-awal tahun ni, gua semangat gila nak belajar. homework semuaa siap. acecece. haha. biasa lah awal tahun kankan. Result UP1 pun okay je. biasa ah, baru belajar sikit kan. huhu. 

March & April 2012 : K hidup aku dah start tunggang langgang. Aku selalu tak masuk kelas. Pastu aku ketinggalan pelajaran. Then, hari-hari deskmate aku bagi surat cinta kat aku. Sekali bukak, pfftt, banyak gila homework. Lastly, homework tu terbengkalai. Aku tak buat pun. K contohilah saya. haha. ngeng -.- 

Mei & Jun 2012 : Mid-year exam. Dahla selalu tak masuk kelas. tetiba dah exam pulak. Jawab je lah mana yang mampu. kuikuikui. Then, naik je sekolah, dapat result. Result aku mcm what the hell -.- Aku kena marah dgn parents aku :'( Haa, padan muka aku. uhuks. 

Julai & Ogos 2012 : Busy dengan marching girl guide, sports day. I've got 2 gold medals and 1 silver medal. Aku geram. Aku sedih. Aku kecewa. Huh! K lupakan. Doakan aku jadi olahragawati k next year. Whoaa, tinggi betul angan-angan aku. haha. lol again. berangan je lebih >.< Result UP2 aku okay. Yelaa, dah kena brainstorming ngan my mom. Yuhuuu :)

September & Oktober 2012 : Busy preparing for PKS. SMK Rusila, Marang datang sekolah kita. hehe. Hye Crush! :D haha. haktuihh. Jangan percaya k. krik krik :P Then, aku tak masuk kelas lagi. Grr, memang seronok. Tiba lah masa untuk final exam. Pfftt, memang seksa hoi bila final exam. Bila baca buku, aku nangis. Bila nangis, aku baca buku. Erk? Sebab ape? Sebab bila aku baca, aku tak faham. Aku tak dapat cover the whole chapter for Form 4. Haa, gila tak gila. Nak final exam ni, tapi otak aku kosong kosong kosong ooooo. hahahaha -.-'

Aku ingat lagi cikgu cakap masa awal tahun dulu,
"Masa Form 4 ni, bukan masa untuk awak ber-honeymoon ye"

And time tu, I was like errr. Who cares? Masa untuk ber-honey star beb :P haha. Aku buat tak endah je nasihat cikgu tu. Now, aku sedar. Betul lah, apa yang cikgu cakap tu. K gua menyesal -.- So, nasihat aku untuk adik-adik Form 4 next year, struggle lah since korang Form 4. Don't be like me. hehehe :) Hmm, aku bukannya tak bersyukur dengan result yang aku dapat sekarang ni, but i think i can get more than that.11A+ SPM 2013 :) MR 11A+, will you marry me? oh oh, of course lah yes kankan. hehe. lol again. K got to go.

Dear Ernie, no one can climb the ladder of success with both hands in the pocket :)

No comments: