Saturday, July 12, 2014

Story_Part : [ Be yourself ]

Assalamualaikum and Hello people :) 

Home sweet home. Oh yeahh rasa sangat sangat heaven sekarang ni sebab dapat balik rumah. Cuti 5 hari sempena nuzul quran. Oh bahagiaaa~ Haha kau ado? Takde kan. Jangan jealous okay ;) Actually takyah nak bahagia sgt lah sebab assignment ku semakin bertimbun dari hari ke hari. Hmm biasa lah, student lah kata kan. Fighting! Tetiba aku rasa sangat happy dapat update blog ni. haha okay. Aku cuma nak cakap yang aku sangat gembira sambung belajar di uitm kuantan. Semakin hari semakin gembira dan gembira. Hihi. Alhamdulillah. Dapat housemates yang sgt baik. Satu rumah, 12 orang. mcm ni, satu rumah ada 3 bilik. 1 bilik untuk 4 orang. Okay faham? Alright. Classmates aku pun okay je setakat ni.

With my beloved classmates. PI005H. Ni bajet lawyer lah kononnye. Hihi. InsyaAllah lawyer wanna be :)

Next, lecturer pun sgt baik. Hmm so far study pun okay je. Alhamdulillah. Everything went well :) Siswa kat uitm kuantan sgt sikit. Dalam 50 org je kot. Entah, tak sure the accurate value. Dan siswi sgt ramai dlm 200 something. Hahaha. aku tak tahu lah jumlah yg sebenar.So kiranya siswa menjadi rebutan lah kat sini. Acah acah first come first serve. hahaha lol. Peluang untuk usha abang senior pun memang tak akan ada. Hahaha. Sebab kat uitm kuantan hanya ada pelajar asasi which is asasi tesl dan asasi undang2 je. Hahaha okay sgt lol. Aku datang kuantan untuk belajar. Okay belajar. Ingat ye, menuntut ilmu Lillahi Ta'ala. Ye dak? Kejar empat point kosong dulu. Oh yeahhhh :)

Nak type apa lagi eh? Hm kekeringan idea lah pulak. I'm just happy with my life walaupun kadang2 tu aku rasa kehidupan ni semakin hari semakin tough. But just go on with it. Dan aku yakin bahawa ada hikmah kenapa Allah bagi peluang kita kenal dengan ramai orang. So we can learn something from him or her. Hm kan? Hehe. Kadang-kadang Allah hantar orang baik dekat kita, sebab kita tak cukup baik. Dan kadang-kadang Allah tarik balik mereka semua, sebab Allah nak tengok, kita jadi baik sebab Allah atau sebab manusia. Fuhhhhhh. #Deep :')

Last but not least, do not look back and grieve over the past, for it is gone. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth looking back at. 

The people who loves you today and hurts you tomorrow may love you again the day after. It is all in Allah's control. He controls our hearts :')

No comments: