Sunday, August 9, 2015

Story_Part : [ Jujurnya ]

1.34 AM. Masih berjaga. Mata degil taknak tidur. Ahhh stressnya. Esok pagi kerja. Moga tak terlewat bangun. Haih.

Tak tahu nak taip apa. Moga bait-bait kata ini "menjadi supplement ku tika aku sakit"

Orang tanya, sakit apa yang paling sakit.
Pertama aku jawab sakit gigi.
Keduanya, sakit kepala sebab Migrain.
Itu betul tapi sakit jenis itu, semua org sudah lali.

Bagi aku, sakit yang terpaling bengkak, ialah kehilangan.
Melihat orang yang kau sayang dari jauh, itu sakit.
Melihat orang yang kau sayang tapi kau tahu dia bukan lagi milik kau, itu paling sakit.
Melihat orang yang kau sayang tapi kau tak mampu tegurnya lagi, itu maha sakit. 

Melupakan segala kenangan manis bersama itu bukan mudah.
Kerana hati itu jenisnya mengingat.
Sekali manusia usik hati kau dan buat dia tersenyum, 
dia akan ingat mungkin buat selamanya.
Kerana itu agama suruh jaga hati.
Kerana semuanya bermula dari hati.

Sejujurnya, aku serik. Hati aku bukan besi.

...............


Sometimes, you need to walk away.
Not to make someone else realize how worthy you are.
But for you to understand and acknowledge your own self worth. 

No comments: